måndag 23 juni 2014

VI SKÖRDAR SYDLÄNDSKT REDAN...

Att få förmånen att skörda egna sydländska frukter sätter guldkant på mitt liv. Och alltid finns det nya varianter att prova och nya sätt att odla. Denna platta persika är skördad på ett träd som är hemkommet från Sicilien iår. Den kommer att stå i kruka i växthus tillsvidare, för att få tillräckligt bra klimat. Frukten är vitköttig och ljuvlig. Om den här plantan kan uppföra sig så kommer jag att ta hem till försäljning våren 2015 för er som är sugna.
Mitt gamla citronträd jobbar flitigt på och ger oss 40-50 frukter per år. Egenproducerade och ekologiska. Känner mig som om jag var i Apulien när jag går ut och skördar en citron. En citron om dagen:pressa i ljummet vatten och drick direkt!! Det är min medicin mot det mesta. Mera citroner åt folket...

1 kommentar:

AK. Keramik Form-Design sa...

Åh vilken lycka. känns riktigt lyxigt och underbart.
Tack för ditt tips. Har börjat och dricka citron vatten emellanåt.
Känns bra i kroppen :-)
Kram
Annelie